Tehnologie de ultimă generație în domeniul infrastructurii rutiere adusă de un anteprenor sibian

Nemulțumirile ministrului transporturilor Răzvan Cuc, legate de modul în care se lucrează pe unele șantiere din România sunt de multe ori justificate, mai ales dacă e să luăm în calcul ultimele incidente petrecute pe şantierul lotului 2 al Autostrăzii Sebeş – Turda, acolo unde cu câteva zile în urmă 2 grinzi de beton s-au prăbușit după o oră de la montarea lor, accidentul soldându-se cu rănirea unui bărbat. Lucrările făcute de unii constructori lasă mult de dorit și de aici și ruperea contractelor anunțate de Ministerul Transporturilor și compania națională de drumuri – CNAIR. Sunt însă și firme românești și străine care își văd de treabă și care execută lucrări la cele mai înalte standarde și cu ultimele tehnologii. E și cazul Retter Project Management patronată de Guido Retter, sas de origine, locuitor al comunei sibiene Slimnic, care administrează o firmă specializată în ridicarea de structuri.

Retter Project Management, este una din cele mai mari și puternice firme de acest tip din România și nu numai. În premieră pentru țara noastră, pe Autostrada Sebeș-Turda, lotul 2, la supratraversarea DJ 142 L de la Sâncrai, au fost ridicate și montate primele grinzi prefabricate în soluție compusă (din punct de vedere tehnic e vorba de soluția VFT-WIB). Practic soluțiile clasice – grinzi de beton pretensionate și tablier compus oțel-beton, au fost înlocuite cu grinzi prefabricate cu armătură externă rigidă VFT-WIB – noile soluții au fost proiectate cu deschideri de 41 de metri. Este vorba de dezvoltarea unor soluții eficiente pentru poduri bazate pe modularitate cu o execuție simplă, facilă și rapidă. Totul dezvoltat de Retter Project Management în colaborare cu Grupul de firme SSF-RO Timișoara și SSF Ingenieure AG Munchen. Soluția VFT-WIB® are la bază două concepte: metoda VFT®, care utilizează grinzi compuse oțel-beton realizate în poligonul de prefabricate și metoda clasică „grinzi metalice înglobate în beton”. Metoda VFT® a fost dezvoltată pentru a optimiza munca pe șantier, prin introducerea unui grad   ridicat de prefabricare şi realizarea unor grinzi cu greutate redusă pentru a facilita transportul și manipularea acestora. Metoda cu grinzi metalice înglobate în beton este utilizată în special la podurile de cale ferată datorită robusteții structurale. Combinând cele două metode de construcție se obțin grinzi prefabricate compuse oțel-beton robuste, cu un consum de oțel redus. Acestea au în componență grinzi metalice cu secțiune T, realizate fie din profile laminate I, fie din platbande sudate. Secțiunea finală se obține prin tăierea inimii pe direcție longitudinală după o geometrie prestabilită, care împarte elementul în două părți simetrice şi care generează totodată geometria conectorilor. Grinda metalică este legată rigid de secțiunea din beton prin conectorii „compuși” și preia rolul de armatură externă rigidă.

Aplicăm în premieră o tehnologie care a fost dezvoltată de firma noastră în strân colaborare cu grupul de firme SSF-RO din Timișoara și SSF München. Avem o structură operațională care se bazează pe cea mai importanta resursă și anume o echipă bine pregătită din punct de vedere tehnic și logistic cât și o procedură bine definită care nu permite devieri atât din punct de vedere al detaliilor tehnice cât și al aspectului, siguranței si securității în muncă. Responsabilitatea derulării activității în șantier este în primul rând al șefului de șantier care este colegul nostru ing. Emil Avram.” a ținut să sublinieze la momentul montării grinzilor, Carmeluța Balmucz , managerul de proiect.

 

Social Media:

You may also like...

Add a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *