Sfaturi pentru o alimentație sănătoasă de Sărbători

Specialiștii in nutriție spun că în general, după Sărbători, “câștigul” ponderal este de 3 până la 6 kg. Așa că mare grijă, efortul depus peste an nu trebuie să fie în zadar. Nimeni nu își dorește ca după sărbători să aibă probleme cu cântarul, așa că e bine să avem mare grijă ce mâncăm, dar mai ales în ce combinații.

Sărbătorile presupun mese copioase și consum de alcool. Tocmai de aceea este obligatoriu ca recuperarea ulterioară să se facă printr-o dietă ușoară, bogată în fructe, legume proaspete și multă apa, precum și plimbări.

1. Un rol important o are divizarea meniului pe mese distanțate în timp la cel puțin o oră. Astfel, trebuie dat stomacului un pic de timp să digere ce s-a consumat la masa anterioară, înainte de a veni cu o altă “avalanșă”. În aceste condiții riscul indigestiei va fi diminuat.

2. Alegerea unor gustări ușoare: bucăți de mușchi de pui sau curcan, brânză degresată, fructe de mare.

3. Atenție la mărimea porției – trebuie să se urmărească aromele și calitatea alimentelor și nu obținerea unui stomac plin.

4. Evitarea alimentelor grase și prăjite, precum și a sosurilor grele (chiar și în salate) și alegerea preparatelor pe bază de pui, curcan și pește, a legumelor și fructelor proaspete bogate în fibre (cosumate disociat).

5. Renunțarea la alimentele care favorizează indigestia: suc de portocale sau de roșii, condimentele în exces și, în general, alimentele acide.

6. Mestecarea suficientă a alimentelor combate de asemenea tulburările gastrointestinale.

8. Evitarea băuturilor carbogazoase dulci în timpul mesei și chiar după masă, pentru a limita balonarea.

9. Consumul de alcool necesită o atenție sporită, întrucât acesta creează o serie de probleme: crește presiunea arterială a sângelui, crește cantitatea de enzime hepatice necesare descompunerii acestuia, dar și activitatea sistemului nervos central. În plus, acesta favorizează apariția tulburărilor gastrointestinale.

Cu toate acestea, de Sărbători se consumă mari cantități de alcool sub diverse forme. Vinul roșu este băutura sezonului și trebuie consumat cât mai natural, fără aditivi (pentru a evita migrenele). Nu trebuie uitat faptul că beneficiile sale scad odată cu creșterea cantității consumate.

Atenție și la consumul de vodcă, alcool pur, care prin metabolizare se transformă în compuși toxici.

10. După petrecere: o plimbare ușoară de o jumătate de oră ar putea ajuta mult digestia și astfel nu vor mai apărea “arsurile” la stomac.

Social Media:

Add a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *