Liceeni din Goga premianţi la inovaţie

Enel România a desemnat elevii câştigători ai celei de-a XII-a ediţii a competiţiei naţionale PlayEnergy, un proiect educational dedicat şcolilor gimnaziale şi liceelor, având ca obiectiv promovarea cunoştinţelor despre energie prin metode de învăţare inteligente şi creative. A treia poziție la categoria liceelor a fost ocupată de o echipă a Colegiul Național “Octavian Goga” din Sibiu, sub coordonarea doamnei profesoare Florentina Ileșan cu proiectul „Sistem de economisire a energiei electrice”. Echipa inovatoare din clasa a X-a din Sibiu, a creat un sistem inteligent pe bază de bariere în infraroșu prin care se controlează în mod automat luminile dintr-o locuință și care ține evidența numărului de persoane din încăpere.

Primele două locuri la categoria liceu au fost ocupate de două echipe ale Colegiului Național “Neagoe Basarab” din Oltenița, județul Calarași.

PlayEnergy este inițiativa pe care Enel o dedică școlilor pentru a construi, alături de copii, un viitor sustenabil, inovator și deschis tuturor. În România, concursul ajuns la cea de-a XII-a ediție, este realizat în colaborare cu Ministerul Educației Naționale și se adreseaza tuturor școlilor și liceelor din România. Enel România a încheiat un protocol de colaborare cu instituţiile de învăţământ, astfel încât elevii să poată realiza proiecte creative pe baza temei ediţiei de anul acesta, „Pune-ți energia în mișcare”, sub îndrumarea profesorilor coordonatori.

În cadrul acestei ediții au fost implicate 190 de instituţii de învăţământ . Aproximativ 1500 de elevi din toate regiunile țării au format echipe de câte maximum 5 membri și au înscris în concurs 303 proiecte ce s-au concentrat pe 5 domenii de inovare a energiei: E-home, E-mobility, E-city, E-power, E-world. Elevii și profesorii coordonatori ai echipelor câștigătoare (primele trei clasate la fiecare categorie) sunt premiaţi cu gadget-uri și echipamente electronice care îi ajută la studiu.

În acest an, în funcție de poziția din clasament, echipele primesc tablete grafice, proiectoare smartphone, smartwatch-uri, amplificatoare de imagine smartphone, ochelari VR. În plus, instituţiile de învăţământ ale echipelor clasate pe locurile 1, 2 şi 3 primesc finanțări în valoare de 13.500 de lei, 9.000 lei și, respectiv, 4.500 lei pentru dotări de laborator, astfel încât elevii să poată crea proiecte și mai complexe în viitor.

Social Media:

You may also like...

Add a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *