Cum folosesc elevii tehnologia

Tehnologia schimbă modul în care tot mai mulți copii primesc, procesează și utilizează informațiile pentru a răspunde obiectivelor și standardelor de învățare. Odată cu schimbarea tehnologică, în fiecare zi apar tot mai multe moduri în care aceasta poate fi folosită de elevi, atât în ​​interiorul cât și în afara sălii de clasă.

Asociația Cartea Daliei a realizat studiul „Cum folosesc elevii tehnologia”, în cadrul căruia au participat 30 de elevi cu vârste cuprinse între 9-10 ani, de la clubul de programare Adopt a School! organizat la Școala Gimnazială Nicolae Iorga, Sibiu.

Studiul arată că 96,6% dintre elevi au telefon mobil, pe care îl folosesc cel mai des pentru a comunica, pentru jocuri si entertainment. Totodată, 62,1% au adrese de email și folosesc internetul pentru a căuta informații, jocuri, muzică și filme. Un alt studiu realizat de IRES pe un eșantion de 935 de băieți și fete între 9-17 ani surprinde faptul că 84% dintre aceștia utilizează telefonul mobil, iar cele mai frecvente activități online în rândul copiilor sunt cele legate de divertisment și de comunicare. Față de acum cinci ani, de la datele Net Children Go Mobile, asistăm la o creștere de peste 4 ori a accesului la internet de pe dispozitive mobile, și la o creștere a tuturor activităților analizate, atât de divertisment, cât și în ceea ce privește folosirea internetului pentru teme (de la 28% la 38%), sau pentru informare (căutarea știrilor urcă de la 15% la 23%).

În concluzie, elevii folosesc tehnologia în 4 moduri: consumul pasiv (filme, muzică), consum interactiv (jocuri), comunicare și creare de conținut (animații, jocuri, înregistrări, teme).

Copiii nu numai că încep să utilizeze tehnologia la o vârstă mai tânără, ci o folosesc și în mai multe situații, atât acasă, cât și la școală. În acest context, este necesar ca educația să evolueze având în vedere presiunea care vine din direcțiile fundamentale: nevoile reale de pe piața muncii și noile tehnologii care schimbă modul în care asimilăm informațiile.

Cluburile de programare sunt organizate cu sprijinul a 7 companii de IT printre care se numără iQuest, Yardi România, Accesa, Telenav, Fundația TELUS, UiPath & Ullink, Xoomworks, Yonder.

 

 

Social Media:

Add a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *