AJOFM Sibiu ne informează despre acordarea subvenţiei de 41,5% conform OUG nr. 92/2020

Având în vedere prevederile OUG nr.92/2020, ale Ordinului nr. 457/2020 privind aprobarea modelului documentelor prevăzute la art. II din OUG nr. 92/2020, actualizat, precum și ale Ordinului nr. 456/2020 pentru aprobarea Procedurii de acordare a sumelor prevăzute de art. III alin. (1) şi (2) din OUG nr. 92/2020, angajații care au beneficiat de șomaj tehnic în contextul pandemiei de SARS-COV-2 și cărora le sunt menținute raporturile de muncă ulterior reluării activității de către angajatori, beneficiază, pentru o perioadă de trei luni, prin intermediul angajatorului, de plata a 41,5% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat, dar nu mai mult de 41,5% din câștigul salarial mediu brut prevăzut de Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020.

Pentru a beneficia de această măsură, angajatorii au obligația de a menţine raporturile de muncă ale salariaților până la 31 decembrie 2020, cu excepția lucrătorilor sezonieri și a situației în care încetarea contractului individual de muncă intervine din motive neimputabile angajatorului. Măsura se aplică numai în cazul persoanelor care au avut o durată a suspendării a contractului individual de muncă de minimum 15 zile în perioada stării de urgență sau de alertă.

În vederea decontării sumelor, angajatorii suportă integral contravaloarea salariilor angajaţilor şi ulterior, începând cu data de întâi până la data de 25 a lunii următoare perioadei de raportare căreia îi sunt aferente veniturile, depun, prin mijloace electronice, cererea, declaraţia şi lista persoanelor pentru care beneficiază de această sumă, asumate de reprezentantul legal al angajatorului, conform formularelor prevăzute în Ordinul nr. 457/2020 actualizat şi dovada plăţii contribuţiilor.

Decontarea  acestor sume se efectuează în termen de cel mult 10 zile de la data îndeplinirii de către angajatori, potrivit legii, a obligaţiilor declarative şi de plată aferente veniturilor din salarii şi asimilate salariilor din perioada de raportare pentru care se face solicitarea.

Cererile și documentele doveditoare se vor completa, scana și înregistra exclusiv pe platforma aici.gov.ro, de unde se va acorda un număr de înregistrare. Solicitările transmise prin mail sau pe alte canale de comunicare, vor fi returnate, pentru evitarea dublei înregistrări.

Rugăm atenție deosebită la corectitudinea CUI și a contului bancar declarate în cerere, precum și la:

 Respectarea modelelor tipizate de documente stabilite prin legislație;

 Similitudinea sumei solicitate prin cerere cu cea din listă;

 Corectitudinea calculului din listă, respectiv 41,5% din cuantum salar de bază brut corespunzător locului de muncă ocupat, dar nu mai mult de 2253 lei(CSMB) ;

 Îndeplinirea obligaţiilor declarative şi de plată aferente veniturilor din salarii şi asimilate salariilor din perioada de raportare pentru care se face solicitarea;

 Semnarea documentelor de către administrator/reprezentant legal prin semnătura electronică;

 Corespondența elementelor din listă cu cele din Revisal (perioada suspendării, respectarea perioadei de minimum 15 zile de suspendare pe art. 52 alin(1) lit. c) în perioada stării de urgență/alertă, articol suspendare/respectare condiții încheiere CIM actual, etc.).

Social Media:

You may also like...

Add a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *